DE VOETBALKLINIEK
   U wilt toch ook gewoon lekker blijven "ballen"?

Algemene voorwaarden:

Kwaliteit

Naast dat u zich thuis dient te voelen vinden wij bij de voetbalkliniek de kwaliteit erg belangrijk. Wij zijn geregistreerd in het Centraal Kwaliteitsregister van het Koninklijk Genootschap Fysiotherapie (KNGF) en in het B.I.G.-register.


Wat vragen we van u?

Om behandelingen zo efficiënt en zo prettig mogelijk te laten verlopen vragen wij u het volgende:

·        Neem bij de eerste afspraak een geldig ID-bewijs mee. Neem bij elke behandeling uw afsprakenkaartje mee.

·        Lees uw verzekeringspolis na betreffende het aantal behandelingen dat vergoed wordt door uw verzekeraar.

·        Wij zijn niet aangesloten bij zorgverzekeraars, u dient zelf de factuur te voldoen en bij uw zorgverzekeraar in te dienen.

·        Afzeggen/verplaatsen van een afspraak minimaal 24 uur van tevoren.

·        U kunt plaatsnemen in de wachtkamer. U wordt door ons persoonlijk opgehaald.

·        Graag uw begrip als u even moet wachten. Soms vraagt een behandeling meer tijd dan gepland. We proberen wachttijden te vermijden.

·        Tijdens de behandeling is er ruimte voor al uw vragen, opmerkingen en veranderingen over uw klachten. Informeer ons over ongemakken die u thuis of op het werk van uw klachten ondervindt. Deze informatie geeft u en ons meer inzicht in uw aandoening/problemen. Zo kunnen wij u nog beter helpen of begeleiden.

·        Tracht de adviezen, ter ondersteuning van de gestelde behandeldoelen, serieus te nemen en op te volgen.

·        Als u contact opneemt met uw arts, overleg dit dan even met ons. Zo kunnen wij u, indien nodig, een verslag meegeven over/van uw behandeling.


Vergoeding van behandelingen

U dient de factuur zelf te betalen en in te dienen bij uw zorgverzekeraar. Het aantal behandelingen dat wordt vergoed is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Ook de behandelingen die niet voor vergoeding in aanmerking komen, worden bij u in rekening gebracht.

 

Betalingsvoorwaarden

Het is mogelijk om direct na de behandeling te betalen, contant of middels pin. U dient een factuur binnen zeven dagen over te maken naar : NL23INGB0005687395 t.n.v RW Mijwaart

  

Privacy:

Om uw behandeling zo goed mogelijk uit te kunnen voeren houden we een registratie bij van uw medische en persoonlijke gegevens. Op deze registratie is de wet op de Persoonsgegevens van toepassing. Deze wet bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Al deze zaken zijn in een reglement vastgelegd.

Reglement

Behalve uw behandelaar, heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens, die in de registratie zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld de waarnemers, andere collegae in de praktijk, eventuele stagiaires en administratieve krachten. Al deze personen hebben een geheimhoudingsplicht. 

U heeft het recht om de gegevens die over u zijn vastgelegd in te zien. Indien u meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kunt u de behandelaar verzoeken deze te wijzigen. 

Alleen gegevens die te maken hebben met de behandeling worden in het medisch dossier opgeslagen. 

Teneinde onze diensten verder te kunnen ontwikkelen en op een hoog peil te houden moet er wetenschappelijk onderzoek worden verricht. Daarvoor is het onder meer noodzakelijk dat er statistieken worden opgesteld. Als uw gegevens daarvoor worden gebruikt zullen deze, om uw privacy te waarborgen, niet tot u persoonlijk herleidbaar zijn (anoniem). 

Als u er bezwaar tegen heeft dat uw gegevens voor (anoniem) wetenschappelijk onderzoek worden gebruikt kunt u dat mededelen aan uw behandelaar.  

Wanneer het voor het onderzoek van belang is dat gegevens wel tot u persoonlijk herleidbaar zijn, zullen deze pas worden verstrekt (aan de onderzoeker) wanneer u daarvoor schriftelijke toestemming heeft verleend. 

Gegevens van patiënten worden niet aan derden verstrekt, ook niet aan naaste familie. Gegevens worden pas vrijgegeven nadat de patiënt hiervoor toestemming heeft gegeven. Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt. 

Nadat de patiënt behandeld is, worden de gegevens 15 jaar zodanig gearchiveerd dat alleen een beperkte groep mensen deze gegevens in kan zien. 

Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat, kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken. 

 

Huisregels.

Omdat er in de praktijk altijd meerdere patiënten tegelijk aanwezig kunnen zijn, zijn er door de praktijk huisregels opgezet om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen. Met als doel om voor zowel de cliënten, bezoekers als de medewerkers een veilige en prettige omgeving te creëren en houden.

Onderstaand zijn de regels weergegeven:

§ Patiënten dienen zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden te gedragen.

§ De praktijk behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag ventileren te verwijderen uit het pand.  

§ Daar de praktijk ook minder valide patiënten behandeld is het prijzenswaardig dat bij gebrek aan zitruimte deze personen met voorrang een zitplaats krijgen.  

§ Indien u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achterlaat let u dan op waardevolle spullen die hierin aanwezig zijn.  

§ De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of  buitenterrein (auto, fiets).  

§ Wilt u bij parkeren van fiets of auto dit zodanig doen dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.  

§ Als u tijdens het wachten lectuur leest wilt u dit dan terugleggen als u de wachtruimte verlaat.  

§ Ingeval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.

 

Betalingsvoorwaarden.

U bent als cliënt zelf verantwoordelijk om op de hoogte te zijn van uw vergoeding voor fysiotherapie. Heeft u twijfels over uw vergoeding? Vraag het uw zorgverzekeraar.  

§ De client is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de volledige betaling van de aan de cliënt of namens de cliënt verleende diensten.  

§ Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht.  

§ Betaling voor diensten geschiedt binnen zeven dagen na de factuurdatum. Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het de behandelaar vrij om zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te nemen. Naast de declaratie zal ook wettelijke rente worden gevorderd.  

§ Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de cliënt.  


 

 
 
 
 
Kaart
Opbellen
E-mail
Info